Lennundusteabe kogumik (AIP) on lennundusalane baasdokument, mis on eelkõige mõeldud kasutamiseks lennunduspersonalile rahvusvahelises ja kohalikus kommerts- või eralennunduses lendude planeerimisel ja sooritamisel Eesti õhuruumis ja lennuväljadel.
Eesti AIP on kättesaadav ainult elektrooniliselt HTML ja PDF formaadis ning avaldatakse eesti ja inglise keeles.
Elektroonilises formaadis AIP (eAIP) avaldatakse aim.eans.ee ja eaip.eans.ee veebilehtedel.
AIP-i lisa (SUP) on AIP-is sisalduvat alalist infot täiendav pikaajaline (kolm kuud ja rohkem) või pikka teksti ja/või jooniseid sisaldav lühiajaline ajutine muudatus. Lennutegevuse seisukohalt olulised ajutised muudatused AIP-is avaldatakse kooskõlas AIRAC süsteemiga ja kehtestatud jõustumiskuupäevadega ning tähistatakse akronüümiga AIRAC (AIRAC AIP SUP).
AIP-i lisad, mis avaldatakse kahe eAIPi paketi avaldamise vahel, on kättesaadavad aim.eans.ee leheküljel ja EAD PAMS-is.
Aeronavigatsioonilise Teabe Ringkiri (AIC) on dokument, mis sisaldab infot pikaajalise prognoosi kohta olulistest muudatustest seadusandluses, eeskirjades, protseduurides või seadmetes, selgitavat või nõuandvat, lennuohutust mõjutavat infot, samuti selgitavat või nõuandvat infot või teadet seadusandlike, tehniliste või administratiivsete asjaolude suhtes.
Ringkirjad, mis avaldatakse kahe eAIPi paketi avaldamise vahel, on kättesaadavad aim.eans.ee leheküljel ja EAD PAMS-is.
Lennuvälja takistuste andmestikus on avaldatud lennuvälja ümber olevad takistused, mis on klassifitseeritud järgmiste alade järgi vastavalt ICAO Lisa 15-le ja PANS-AIM-le:
Ala 1 – kõrgus 328 ft (100 m) AGL ja enam
Ala 2 – lennuvälja ümbrus kuni 45 km
Ala 3 – lennuvälja liikumisala
Ala 4 – raadiokõrgusemõõtja piirkond täppislähenemis maandumisraja ees, CAT II ja CAT III
Takistuste juurest on võimalik leida järgmist infot:
ID – takistuse ID
Type – takistuse tüüp vastavalt
Latitude – laiuskraad formaadis DDMMSS
Longitude – pikkuskraad formaadis DDDMMSS
Latitude_DEG – laiuskraad täiskraadides
Longitude_DEG – pikkuskraad täiskraadides
Elevation (FT) – takistuse kõrgus merepinnast jalgades
Height (FT) – takistuse kõrgus maapinnast jalgades
Marking – takistus on markeeritud vastavalt nõuetele
Lighting – takistus on valgustatud vastavalt nõuetele
Lighting colour – takistuse valgustuse värvus
Lighting type – takistuse valgustuse tüüp
Remark – märkused
Takistuste info on avaldatud iga lennuvälja kohta eraldi failides XLS ja KMZ (avatav GoogleEarth programmiga) formaadis punkt, joon ning polügooni kujul.
Lennuvälja takistuste fail on allalaetav ZIP formaadis.
VFR Infoteatmik sisaldab informatiivseid andmeid ning valdajate poolt seatud piiranguid VFR lennuväljade kasutamise kohta.
Lennuvälja või kopteriväljaku informatsiooni avaldamiseks VFR Infoteatmikus peab lennuvälja/kopteriväljaku valdaja esitama sooviavalduse Lennuliiklusteeninduse AS-i lennundusteabe osakonnale. Lennuliiklusteeninduse AS-l ei ole volitusi avaldamaks VFR Infoteatmikus informatsiooni lennuväljade ja kopteriväljakute kohta, kelle valdajad seda ei soovi.
Lennuvälja valdaja vastutab Andmete terviklikkuse ja usaldatavuse ning edastatavate Andmete kõrge kvaliteedi eest.
Lennuliiklusteeninduse AS ei ole vastutav andmete edastamise käigus tekkinud informatsiooni vigade eest ning ei kanna vastutust otsese ega kaudse kahju eest, mis on tekkinud andmetes sisalduvatest ebatäpsustest või mittetäielikkusest. Lennuliiklusteeninduse AS vastutab standardsel kujul informatsiooni avaldamise ja rahvusvahelise kättesaadavuse eest.
VFR Infoteatmiku uuendamine toimub vastavalt uue informatsiooni laekumisele.
Aeronavigatsiooniline kaart on koostatud Lamberti konformses koonilises projektsioonis.
Kaardi aeronavigatsiooniliste andmete esitus vastab väikestel kiirustel visuaalseks navigatsiooniks mõeldud kaardi nõuetele. Andmed sisaldavad lennuvälju, olulisi takistusi, ATS süsteemi elemente, keelu-, piirangu- ja ohualasid ning raadionavigatsiooniseadmeid.
Kaart sisaldab infot rahuldamaks visuaalse navigatsiooni vajadusi ja seda kasutatakse samuti lennu eelnevaks planeerimiseks.
Aeronavigatsiooniteabe koostajad peavad oma tegevuse planeerimisel olema teadlikud kuupäevadest, mil algandmed tuleb AIP grupile edastada, et tagada lennundusteabe õigeaegne avaldamine.
AIRAC kuupäevade kalender sisaldab AIRAC jõustumis- ja avaldamiskuupäevi. Iga AIRAC tsükli puhul on eraldi välja toodud algandmete edastamise kuupäevad AIRAC AIP lisa ning AIRAC AIP muudatuse jaoks. Igal real on näha, mitu päeva on aeronavigatsiooniteabe koostajal aega taotluse edastamiseks, et teave saaks avaldatud ja jõustuks vastavas AIRAC tsüklis.
Lisaks on kalendris näidatud ka kuupäevad, millal lennundusteabe toodete kavandid peavad hiljemalt jõudma Transpordiametisse lõplikuks kinnitamiseks.